021-88750618

جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶

راه اندازی واحد MDI ، شرکت پتروشیمی کارون ، نخستین و تنها تولید کننده ایزوسیانات ها درخاورمیانه

به گزارش پترون، متیل دی فنیل دی ایزوسیانات اغلب به صورت اختصاری MDI شناخته می شود و یک ترکیب آروماتیک از خانواده دی ایزوسیانات ها است.این ماده به صورت سه ایزومر (MDI 2,2) و (mdi 2,4) و (mdi4,4) موجود است...

به گزارش پترون، متیل دی فنیل دی ایزوسیانات اغلب به صورت اختصاری MDI شناخته می شود و یک ترکیب آروماتیک از خانواده دی ایزوسیانات ها است.این ماده به صورت سه ایزومر (MDI 2,2) و (mdi 2,4) و (mdi4,4) موجود است.
ایزومر (MDI-4,4) به عنوان MDI خالص شناخته می شود وپرکاربردتر از سایر ایزومر ها است. اصلی ترین کاربرد ایزومر (MDI-4,4) در تولید فوم های پلی یوروتان سخت است.
صدیقی زاده ادامه داد: از مجموع تولیدات این شرکت، سه گرید اصلی به طور مداوم تولید می شود و ۶ گرید دیگر تحت عنوان سفارشی ساخت در صورت نیاز مشتری تولید شده و در پروسه تولید MDI، ۴ محصول دیگر(آنیلین ، نیتروبنزن ، PMA ، PMI )نیز تولید می شود ،
وی در پایان سخنانش با تشریح مصارف محصول MDI پتروشیمی کارون، گفت:این تولیدات در صنعت خودروسازی، صندلی و مبلمان، ساندویچ پانل و زیره کفش استفاده می شود.
فاز ۲ پتروشیمی کارون دارای ۵ واحد است که عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی آن از آبان ماه سال ۱۳۹۴ با راه اندازی کامل ۲ واحدهای آنالین و نیتروبنزن آغاز شد و عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی ۳ واحد باقیمانده از اردیبهشت سال ۹۵ آغاز شد و در نهایت در بهمن ماه 1395 با تولید محصول MDI در گریدهای مختلف با خلوص مناسب به بهره برداری کامل رسید. شرکت پتروشیمی کارون ، نخستین و تنها تولید کننده ایزوسیانات ها درخاورمیانه است.
شرکت Chemature سوئد عملیات ساختمان و نصب پروژه MDI را در سال ۱۳۸۵ آغاز نمود ولی به دلایل مختلف طرح در سال ۱۳۸۸ بصورت نیمه تمام رها شد. در فروردین سال ۱۳۹۳تکمیل طرح تا مرحله پیش راه اندازی به شرکت خوارزمی پتروشیمی بندرامام واگذار شد. تمامی مراحل پیش راه اندازی و راه اندازی واحد تولید MDI با تولید محصولات مختلف میانی بدون حضور Licensor و با تکیه بر دانش، تجربه و تلاش شبانه روزی متخصصان پتروشیمی کارون انجام شد.

اطلاعیه 021-88750618 کانال تلگرام 09036258539 اینستاگرام