021-88750618

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸

چالش فناوري پليمرهاي زيست تخريب پذير

مجتمع سيرجان توليد كننده كامپاندهاي تخصصي Bio plastic جهت توليدات يكبار مصرف ،حامي چالش فناوري پليمرهاي زيست تخريب پذير آستان قدس رضوي

مشاور معاون علمی آستان قدس رضوی:

رویداد چالش فناوری پلیمرهای زیست تخریب پذیر برگزار می‌شود

مشاور معاون علمی آستان قدس رضوی از برگزاری رویداد علمی چالش فناوری پلیمرهای زیست تخریب پذیر با مشارکت این معاونت خبر داد.

علیرضا جاوید عربشاهی دبیر برگزاری این رویداد علمی در گفت‌وگو با آستان نیوز با اعلام این خبر گفت: چالش فناوری پلیمرهای زیست تخریب پذیر با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شتاب‌دهنده هاوش و پارک علم و فناوری خراسان رضوی در خرداد ماه برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: امروزه در ظروف و بسته‌بندی‌ها به خصوص برای مواد غذایی از مواد پلاستیکی، نفتی، شیشه، فلزات و کاغذ استفاده می‌شود که این مواد معایب متعددی را به ‌دنبال دارد که از جمله آن‌ها مهاجرت ترکیبات استفاده شده در فرمول‌بندی بسته‌بندی به ماده غذایی، ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی و مشکلات بازیافت آن‌ها است.
عربشاهی افزود: توليد روزافزون پليمرهاي مقاوم به تخريب زيستي منجر به تجمع ضايعات پليمري در طبيعت شده و مشكلات زيست‌محيطي فراواني ايجاد مي‌كند و زباله‌های پلاستیکی به‌جا مانده همواره به‌عنوان معضل بزرگی برای محیط زیست مطرح هستند.
وی ابراز کرد: مطالعات بسياري در زمينه تخريب زيستي پليمرها با هدف غلبه بر مشكلات زيست‌محيطي ناشي از تجمع پلاستيك‌ها در طبيعت در حال انجام است که بهترين راه‌حل براي رفع اين معضل، توليد پليمرهاي زيست‌تخريب‌پذير است.
دبیر اجرایی رویداد فناوری پلیمرهای زیست تخریب پذیر عنوان کرد: پژوهش‌های جدید به یافتن جایگزین‌های مناسب برای بسته‌بندی‌های متداول معطوف شده است. ‌پلیمرهای زیست‌تخریب‌پذیر و سازگار با محیط زیست به‌عنوان راه‌حل مناسب برای این موضوع پیشنهاد می‌شوند.
وی افزود: با توجه به حجم بالای استفاده از لیوان، ظروف یکبار مصرف و کیسه‌های حمل کفش در حرم رضوی، توجیه پذیر نمودن استفاده از این زیست پلیمرهای تخریب پذیر یکی از مهمترین چالش‌ها است.
مشاور معاون علمی آستان قدس رضوی ادامه داد: در این چالش به دنبال آن هستیم تا به استفاده از ظرفیت علمی و فناوری شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان و نوآوران با حفظ کیفیت و استانداردهای لازم استفاده از این مواد را اقتصادی کنیم.
وی یادآور شد: این چالش در 5 مرحله برگزار می‌شود و متقاضیان شرکت در این چالش تا اول خردادماه فرصت دارند با مراجعه به سایت معاونت علمی آستان قدس رضوی به آدرس Sti.razavi.ir در این چالش ثبت نام کنند.

منبع خبر

اطلاعیه 021-88750618 کانال تلگرام 09036258539 اینستاگرام